Romavia a intrat în FALIMENT

Romavia a intrat în FALIMENT
Publicat: 25/08/2014, 16:00
Actualizat: 28/03/2019, 14:03

Regia Autonomă Compania Română de Aviație Romavia a intrat în faliment prin procedură simplificată, în urma unei decizii dispuse la începutul lunii august de Tribunalul Ilfov.

„Admite cererea debitoarei Compania Română de Aviație Romavia RA. (…) Dispune intrarea în faliment prin procedura simplificată a debitorului. (…) Ridică dreptul de administrare al debitorului și dispune dizolvarea societății debitoare. Dă dispoziție tuturor băncilor la care debitorul are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al judecătorului sindic sau al lichidatorului judiciar, obligația de înștiințare a băncilor revenindu-i lichidatorului judiciar. Dispune sigilarea bunurilor din averea debitorului, în sarcina lichidatorului judiciar”, arată decizia instanței.

Lichidator judiciar provizoriu a fost desemnat Rovigo SPRL.

Romavia a fost înființată în 1991 în coordonarea Ministerului Apărării, pentru transport aerian de călători, marfă și poștă, în trafic intern și internațional, precum și pentru deplasările demnitarilor.

În timp, însă, activitatea de zboruri comerciale și speciale a companiei a fost diminuată prin suspendarea certificatului de operator aerian de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română, din cauza lipsei banilor pentru închirierea de aeronave, ceea ce a amplificat reducerea veniturilor. Astfel, Romavia nu a mai avut o poziție strategică la nivel național, prin faptul că nu a mai deținut exclusivitatea în organizarea, pregătirea și efectuarea zborurilor speciale.

La restrângerea activității de transport aeronautic s-au adăugat, conform unui raport al Curții de Conturi prezentat în presă anul trecut, cheltuieli nejustificate din punct de vedere economic, prin supradimensionarea departamentelor cu angajați, efect al reîncadrării unor pensionari deși veniturile nu erau suficiente nici pentru plata angajaților, și acordarea de prime deși activitatea era redusă. Aceasta în condițiile în care, potrivit raportului, cheltuielile companiei erau acoperite doar în proporție de 12,5% din veniturile proprii, diferența reprezentând subvenții de la buget.

Romavia a finalizat anul trecut cu afaceri de 1,9 milioane lei și pierderi de 7,2 milioane lei, în vreme ce datoriile s-au ridicat la 70,6 milioane lei.

Mediafax a relatat la finele lunii mai, citând un document oficial, că Executivul va declanșa procedura de insolvență pentru Romavia în trimestrul al treilea al acestui an.

„Pentru Compania Română de Aviație Romavia, aflată în coordonarea Ministerului Apărării Naționale, care la 31 decembrie 2013 înregistra plăți restante în sumă de 37,9 milioane lei, se va declanșa procedura de insolvență în trimestrul III, având în vedere aprobarea de către Parlament a Legii privind Codul insolvenței, lege care cuprinde și reglementări privind aplicabilitatea procedurilor insolvenței în cazul regiilor autonome”, potrivit documentului menționat.

Intrarea Romavia în insolvență a fost pregătită de Guvern încă de la începutul acestui an și asumată ca atare, în luna februarie, în proiectul scrisorii de intenție pregătită să fie înmânată Fondului Monetar Internațional (FMI).

Boeing-ul 707-3K1C Carpați al Romavia, cunoscut drept Air Force One al României, folosit, începând din perioada regimului Nicolae Ceaușescu, de către toți președinții țării, a fost vândut în 2012 pentru 2 milioane de euro. La momentul vânzării, aeronava Carpați avea interdicție de aterizare pe aeroporturile europene din cauza nivelului de zgomot care depășea limitele admise în UE.

Ca urmare a disputelor politice, România nu mai are în acest moment nicio aeronavă oficială.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
FOTO. Imagini incendiare în costum de baie cu una dintre cele mai frumoase femei din...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Doliu în lumea politică. Toată țara îl plânge azi: A murit în cel mai dificil...
Bicarbonatul de sodiu înlătură mirosurile neplăcute din șifonier
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Câți prieteni are Anamaria Prodan. Ce spune despre oamenii care au dezamăgit-o. “Cel care e...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
De ce pisicile zgârie mobila din casă?